اجتناب از عادت بد برای محافظت از کلیه شما
نوشته شده توسط : Andy

اجتناب از عادت بد برای محافظت از کلیه شما

برای بسیاری از بیماران کلیوی، عادت های بد زندگی باعث آسیب بیشتر به سلامت آنها می شود، سیگار کشیدن تاثیر بسیار منفی بر فشار خون دارد. همچنین سیگار کشیدن باعث افزایش بیماری قلبی و عروقی می شود، به طوری که تعداد ضربان قلب افزایش می یابد، رگ های خونی را در کلیه ها کاهش می دهد، صدمه به شریان ها را ایجاد می کند و باعث ایجاد آرترئوسکلروزیس شریان های کلیه می شود.

سیگار کشیدن برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند، کشنده است، زیرا احتمال ابتلا به بیماری کلیوی را افزایش می دهد. همچنین خطر از دست رفتن عملکرد کلیوی بسیار سریعتر از افراد غیر سیگاری افزایش می یابد. خبر خوب این است که اگر سیگار را ترک کنید، این خطرات را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

شما از رفتن به توالت رد میکنید

ادرار نامنظم می تواند برای کلیه ها بسیار بد باشد. در غیر این صورت، شما تمام سموم هایی را که باید از بین برده شوند، حفظ خواهیم کرد. با گذشت زمان، این امر می تواند منجر به بی اختیاری، همچنین سنگ کلیه و سایر آسیب های کلیه شود.

شما بیش از حد آب نبات و میان وعده می خورید

قرار دادن غذاهای شیرین فراوان، تنقلات و نوشیدنی های هوادهی در بدن می تواند برای کلیه ها بد باشد. همانطور که یک مطالعه تایید کرده است مصرف فروکتوز بیش از حد ممکن است سطح اسید اوریک را تحت تاثیر قرار دهد و در نهایت منجر به بیماری شود. افراد مبتلا به دیابت هم اکنون در معرض خطر ابتلا به مشکلات کلیوی هستند. غذای بیشتری با فیبر و قند کمتر انتخاب کنید.

شما فشار خون خود را بررسی نمی کنید

مهم است که فشار خونتان را کنترل کنید زیرا فشار خون بالا عامل اصلی آسیب کلیه است. با پزشک خود در سطح توصیه شده مشورت کنید، به طور مرتب بررسی کنید و در صورت نیاز به کاهش فشار خون بالا اقدام کنید.

شما دارو را "به دست خود"

شما باید دستورالعمل های پزشک خود را رعایت کنید، قرص ها و داروهای دیگر را «به تنهایی خود» مصرف نکنید. برخی داروها اگر به اشتباه اشتباه گرفته شوند، می توانند باعث آسیب کلیه شوند. داروهایی که به راحتی در دسترس هستند مانند آسپیرین و ایبوپروفن برای انجام کلیه ها به طور منظم یا به صورت روزانه مفید هستند. بعضی از آنتی بیوتیک ها نیز می توانند مضر باشند.

ورزش را اجتناب نکنید

ورزش برای بدن و گردش خون عالی است و می تواند به تنظیم فشار خون و دیابت کمک کند. همچنین تمرین وزن و وزن ستون فقرات را کاهش می دهد. همانطور که مطالعات نشان داده است، کاهش وزن می تواند به طور مثبت بر عملکرد کلیه تاثیر می گذارد.

مصرف بیش از حد الکل

کلیه ها به بدن کمک می کنند تا بدن را از چیزهای مضر مانند الکل حذف کند. بنابراین، هنگامی که با الکل تجدید می کنید، کلیه های شما تحت فشار زیادی قرار می گیرند. به این ترتیب، آنها می توانند آسیب ببینند. الکل منجر به کم آبی بدن می شود و سطوح بالای الکل در بدن شما می تواند منجر به این شود که اندام ها به اندازه کافی هیدرات نشده و کار خود را به خطر نمی اندازند. الکل همچنین علت بیماری کبد است که به نوبه خود مانع تنظیم جریان خون در کلیه ها می شود.

شما بیش از حد نمک مصرف می کنید

سطح بالای سدیم در رژیم غذایی شما، یا به شکل نمک در آشپزخانه شما و یا اغلب بیش از منابع پنهان، بسیار مشکل ساز است، به خصوص اگر شما تمایل به فشار خون بالا دارید. بسیاری از میان وعده ها، بیشتر غذاهای سریع، غذاهای کنسرو شده و غذاهای بسته بندی حاوی مقدار زیادی سدیم هستند، بنابراین آنها باید کاهش یابد. تصمیم بگیرید که میوه های تازه، سبزیجات، گردو یا تنقلات خانگی تهیه کنید. مصرف سدیم خود را حدود 2300 میلی گرم در روز محدود کنید.

شما به اندازه کافی آب نوشیدید

عملکرد مناسب کلیه بستگی به جریان مایع مناسب دارد. از دست دادن آب بدن یکی از دلایل آسیب کلیه و تشکیل سنگ کلیه است.

شما به درستی تغذیه نمی کنید

رژیم سالم به این معنی نیست که شما فقط باید در هنگام مشکلات کلیوی بخورید.

اما اگر مشکلی دارید، می توانید آنها را بهبود بخشید. پزشک شما ممکن است یک رژیم حاوی پتاسیم و فسفر کمتری را پیشنهاد کند. این به این معنی است که به طور معمول غذاهای "بد" مانند برنج سفید، نان سفید و ماکارونی به طور ناگهانی برای شما مفید است!

خوردن مقدار زیادی از سبزیجات و میوه های تازه (به خصوص سیب، هلو، هویج ...).

پروتئین باید در مقادیر متوسط ​​مصرف شود. پروتئین های گیاهی و حیوانی خاص مانند مرغ و ماهی برای کلیه ها آسان تر است.

به طور کلی، غذای سالم توصیه می شود زیرا در تنظیم وزن، دیابت و فشار خون کمک می کند. برخی از مواد مغذی مانند منیزیم و ویتامین B6 برای جلوگیری از سنگ کلیه مفید هستند. اگر می خواهید بیشتر بدانید، لطفا از طریق پیام زیر با ما تماس بگیرید:

پست الکترونیکی: sjzkidneyhospital@hotmail.com

WhatsApp: +8618633865632





:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 تير 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: